Ενημέρωση του νέου Υφυπουργού κ.Οικονόμου για τα επείγοντα προβλήματα της Περιφερειακής Τηλεόρασης

0
460

Σχετικό έγγραφο σε PDF εδώ

 

ΠΡΟΣ:  Κο Ιωάννη Οικονόμου
Υφυπουργό στον Πρωθυπουργό, αρμόδιο για τα ΜΜΕ                                         

 

Ημερομηνία, 8 Σεπτεμβρίου 2021
Αρ.πρωτ. 432

ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΕΠΕΙΓΟΝΤΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ

 

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

Η Περιφερειακή Ενημερωτική Τηλεόραση αντιμετωπίζει τη σοβαρότερη κρίση της 30ετούς ιστορίας της. Η μοναδική πηγή εσόδων της, η μικρομεσαία τοπική και περιφερειακή διαφήμιση έχει σχεδόν μηδενιστεί και η απώλεια αυτή δεν έχει αντισταθμιστεί από κανένα ουσιαστικό μέτρο στήριξης, αντίθετα με ότι συμβαίνει στις άλλες κατηγορίες ΜΜΕ. Η Περιφερειακή Ενημερωτική Τηλεόραση είναι η φωνή της εκτός κέντρου Ελλάδας και αυτή η φωνή δεν πρέπει να σιγήσει. Είναι υπόθεση εθνικής σημασίας!

 

ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ ΤΑ ΕΠΕΙΓΟΝΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΝ

  1. ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΟΤΙ Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
  2. ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ
  3. ΥΠΕΡΜΕΤΡΕΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΕΙΣ
  4. ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ
  5. ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗ ΔΑΠΑΝΗ ΔΗΜΟΣΙΟΥ
  6. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ Τ/Σ
  7. ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕ ΠΑΡΟΧΟ ΔΙΚΤΥΟΥ – DIGEA

 

Τα θέματα αυτά  είναι:

  • Σημαντικά για την επιβίωση αλλά και την ανάπτυξη του κλάδου μας
  • Δεν έχουν δημοσιονομικό κόστος
  • Είναι  εύλογα, δίκαια και  απολύτως εφικτά
  • Έχουν την αποδοχή των περιφερειακών κοινωνιών και στηρίζονται από όλες τις πολιτικές δυνάμεις.

 

  1. Αναγνώριση του ιστορικού ρόλου της Περιφερειακής Τηλεόρασης

Η Πολιτεία πρέπει επιτέλους να αντιληφθεί και να αναγνωρίσει  έμπρακτα τον ιστορικά διακριτό ρόλο της Περιφερειακής Τηλεόρασης από την τηλεόραση εθνικής εμβέλειας. Διαφέρουν στα πάντα: Μεγέθη, χαρακτηριστικά, δυνατότητες, συμπεριφορές, ρόλοι, αποστολή! Απαιτείται επομένως διαφορετική αντιμετώπιση και όχι «τσουβάλιασμα» σε  πλαίσιο ρυθμίσεων και παρεμβάσεων.

Εμείς πάντα ζητούσαμε αυτόν τον διαχωρισμό διότι η εμπειρία μας δείχνει ότι «όταν τσακώνονται οι ελέφαντες,  την πληρώνουν τα βατράχια». Γιατί  όλα αυτά τα χρόνια αυτό γινόταν και εξακολουθεί να γίνεται. Γι’ αυτό ζητούμε να αναγνωριστεί εμπράκτως ότι τα περιφερειακά ΜΜΕ και ιδιαίτερα ο βασικός ενημερωτικός τους βραχίονας, η Περιφερειακή Τηλεόραση, αποτελούν βασικό στοιχείο της περιφερειακής ανάπτυξης και να αναγνωριστεί ο ρόλος τους.

 

  1. Αδειοδότηση Περιφερειακής Τηλεόρασης

Ασφαλώς το κορυφαίο ζήτημα που απασχολεί σήμερα τον κλάδο μας. Εδώ και 30 χρόνια λειτουργούμε σε ουσιαστικό θεσμικό κενό, χωρίς θεσμικές εξασφαλίσεις μόνιμης λειτουργίας και με λογικές προσωρινότητας, κατάσταση για την οποία εμείς ούτε ευθυνόμαστε ούτε επιδιώξαμε. Η ομηρία πρέπει κάποτε να λήξει! Η κυβέρνηση πρέπει  να «ανοίξει τα χαρτιά της» και να προχωρήσει στην περιφερειακή αδειοδότηση, τροποποιώντας φυσικά πριν, τις απαράδεκτες ρυθμίσεις του «νόμου Παππά», ιδίως όσον αφορά τη διαγωνιστική διαδικασία.

Με τον πρόσφατο Ν4779/21 ορίστηκε ως καταληκτική ημερομηνία για την ολοκλήρωση της σχετικής διαδικασίας η 31/12/22. Θεωρούμε υπερβολικά μεγάλη και αδικαιολόγητη αυτή την προθεσμία καθώς ήδη έχει υπάρξει πλούσια σχετική προεργασία.

Το ζήτημα αυτό έχει συζητηθεί αναλυτικά τόσο με τους προκατόχους σας υπουργούς κ.κ Πέτσα και Λιβάνιο όσο και  με τον Υπουργό Επικρατείας κ. Γεραπετρίτη  και τον Διευθυντή του Γραφείου του Πρωθυπουργού κ. Δημητριάδη. Από όλους έχουμε λάβει δύο διαβεβαιώσεις: Πρώτον την κατηγορηματική υπόσχεση ότι σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να γίνει διαγωνιστική διαδικασία για τη χορήγηση των περιφερειακών αδειών και δεύτερον ότι θα ακολουθήσει σοβαρός διάλογος και συνεννόηση για τις αναγκαίες αλλαγές που πρέπει να γίνουν στον ισχύοντα Ν4339/15.

Θεωρούμε δεδομένο ότι οι υποσχέσεις αυτές θα υλοποιηθούν από σας!

Συνοπτικά  ως προς την περιφερειακή αδειοδότηση:

  1. Όχι σε κάθε είδους δημοπρατική – διαγωνιστική διαδικασία.
  2. Χορήγηση αδειών με βάση ουσιαστικά κριτήρια (προσωπικό, επενδύσεις, πρόγραμμα, βιωσιμότητα, παλαιότητα κλπ.)  
  3. Συμμετοχή της ΕΕΤΕΠ σε όποια μορφή διαλόγου επιλεγεί για τον καθορισμό του νέου πλαισίου αδειοδότησης.

Σημείωση: Στο αναλυτικό μας Υπόμνημα παραθέτουμε λεπτομερώς τις θέσεις μας για το ζήτημα της αδειοδότησης.

 

  1. Υπέρμετρες φορολογικές και ασφαλιστικές επιβαρύνσεις

Η υπερφορολόγηση σκοτώνει την Περιφερειακή Τηλεόραση. Φόροι, τέλη, εισφορές και κάθε είδους επιβαρύνσεις όχι μόνο υπέρ του δημοσίου και των ασφαλιστικών ταμείων αλλά υπέρ διαφόρων τρίτων ακόμη και ιδιωτικών εταιρειών (!) έχουν δημιουργήσει ένα ασφυκτικό πλαίσιο και ένα τεράστιο οικονομικό και διαχειριστικό πρόβλημα που βασανίζει το σύνολο της Περιφερειακής Τηλεόρασης.

Οφείλουμε βέβαια να αναγνωρίσουμε ότι το τελευταίο διάστημα έγιναν κάποια σημαντικά βήματα προς την κατεύθυνση της ελάφρυνσης της περιφερειακής τηλεόρασης από αυτόν τον «βραχνά». Τα βήματα αυτά ήταν η προσωρινή (μέχρι 31/12/22) απαλλαγή της Περιφερειακής Τηλεόρασης από τον Ειδικό Φόρο Τηλεόρασης 5% επί της διαφήμισης καθώς και η κατάργηση του φόρου 1,5% επί των ετήσιων διαφημιστικών εσόδων για την παραγωγή κινηματογραφικών έργων.

Υπάρχουν όμως πολλά που πρέπει ακόμη να γίνουν. Τα κυριότερα από αυτά είναι:

 

Η πλήρης κατάργηση του Ειδικού Φόρου Τηλεόρασης 5%

Θεωρούμε αδιανόητη την επιστροφή του φόρου μετά την 31/12/22. Ο Φόρος αυτός πρέπει άμεσα και οριστικά να καταργηθεί για την περιφερειακή τηλεόραση. Θα αποτελέσει κίνητρο για τον κλάδο ακόμη και προσέλκυσης διαφημιστικών κονδυλίων από την Αθηναϊκή αγορά που τώρα λείπουν παντελώς. Πρόκειται για μέτρο με ελάχιστη δημοσιονομική επιβάρυνση όσον αφορά ειδικά την Περιφερειακή Τηλεόραση (αφού το σύνολο του τζίρου της είναι περίπου ΜΟΝΟ 10 εκ. ευρώ) αλλά με σοβαρές επιπτώσεις για τον κλάδο καθώς ακόμη και σε αυτό το ύψος δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στην Περιφερειακή Τηλεόραση της οποίας σχεδόν αποκλειστικοί πελάτες είναι οι μικρομεσαίοι επιχειρηματίες για τους οποίους και η παραμικρή επιβάρυνση λειτουργεί αποτρεπτικά στο να διαφημιστούν με αποτέλεσμα να πλήττεται άμεσα το μοναδικό έσοδό μας.

 

Η κατάργηση του ασφαλιστικού «χαρατσιού» υπέρ ΕΔΟΕΑΠ

Η επιβολή αυτού του άδικου και καθαρόαιμου φόρου 2% επί του τζίρου αποτελεί τη σταγόνα που ξεχειλίζει το ποτήρι των επιβαρύνσεων για την Περιφερειακή Τηλεόραση. Το ΣτΕ εξέδωσε αρνητική απόφαση επί της προσφυγής των εργοδοτικών οργανώσεων με το σκεπτικό ότι δεν πρόκειται για «φόρο» αλλά για «πρόσθετη εργοδοτική εισφορά». Έτσι και με τη βούλα του δικαστηρίου πλέον, τα περιφερειακά ΜΜΕ είναι ο μόνος επιχειρηματικός κλάδος που βαρύνεται με εισφορές πάνω στις εισφορές (!), την ώρα μάλιστα που η μείωση αυτών των εισφορών αποτελεί πραγματικότητα για όλη την οικονομία και κεντρικό κυβερνητικό αφήγημα! Αυτό το έχει αποδεχτεί ουσιαστικά και η Κυβέρνηση η οποία με την ΚΥΑ της 29/7/21 αποφάσισε να υλοποιήσει ένα πρόγραμμα κάλυψης από τον κρατικό προϋπολογισμό των σχετικών οφειλών των περιφερειακών ΜΜΕ για το διάστημα 2017-2020. Με την απόφαση αυτή αντιμετωπίζονται προσωρινά οι συνέπειες ενός πολύ σοβαρού προβλήματος, όμως το ίδιο το πρόβλημα παραμένει! Ήδη από  την αρχή του τρέχοντος έτους έχει  αρχίσει να δημιουργείται μια νέα γενιά οφειλών από την αιτία αυτή που μετά βεβαιότητας θα δημιουργήσει νέες εστίες τριβών και εντάσεων και θα απαιτηθεί σύντομα νέα κυβερνητική παρέμβαση!

Άρα η μόνη ουσιαστική και μόνιμη λύση είναι να υπάρξει εδώ και τώρα πολιτική απόφαση για την κατάργησή του χαρατσιού αυτού, ειδικά για την Περιφερειακή Τηλεόραση αλλά και τα άλλα Περιφερειακά ΜΜΕ που αδίκως επιβαρύνονται με αυτό.

 

Τέλος υπέρ Συμβουλίου Ελέγχου Διαφημίσεων  (ΣΕΕ)

Πρόκειται για ένα τέλος 0,02% (δυο τοις χιλίοις!!!) υπέρ μιας αστικής εταιρείας  (Συμβούλιο Ελέγχου Διαφήμισης), άγνωστης σε εμάς, η οποία έχει μέλη τα κανάλια και εφημερίδες των Αθηνών, τους διαφημιστές, τους διαφημιζομένους και τους δημιουργούς διαφήμισης. Είναι πραγματικά αδιανόητο σε ένα πελάτη πχ. μια καφετέρια των Γρεβενών ή της Σητείας, για διαφήμιση  αξίας 300 ευρώ (γιατί για τέτοια ποσά μιλάμε στην επαρχία)  να επιβάλλεται να καταβάλει το 0,02% δηλαδή 6 λεπτά (!) και να τηρεί λογαριασμό και να κάνει τραπεζικές ενέργειες προκειμένου να πληρώσει αυτά 6 λεπτά υπέρ μια αστικής εταιρείας που ούτε την γνωρίζει ούτε θα την χρειαστεί ποτέ! Και επιπλέον πρέπει να πάει στην Τράπεζα να καταθέσει αυτό το τέλος των 6 λεπτών και να πληρώσει και έξοδα κατάθεσης ένα (1) ευρώ! Αν επιμένει η πολιτεία σε αυτόν τον παραλογισμό ας θεσμοθετήσει εφ’ άπαξ καταβολή του στο τέλος του χρόνου με την φορολογική μας δήλωση προκειμένου να μην ταλαιπωρούνται και οι πελάτες μας αλλά και ο κρατικός ελεγκτικός μηχανισμός.

 

Άλλοι υπέρ τρίτων φόροι

Η περιφερειακή τηλεόραση επιβαρύνεται και με άλλους υπέρ τρίτων φόρους όπως π.χ ο φόρος 0,3% επί των ακαθάριστων ετήσιων εσόδων υπέρ του Κέντρου Εκπαιδεύσεως και Αποκαταστάσεως Τυφλών και του Πανελλήνιου Συνδέσμου Τυφλών (άρθρο 7 Ν1866/1989). Πρόκειται για φόρους που  έχουν επιβληθεί από 10 έως και 30 χρόνια πριν (!) όταν το οικονομικό περιβάλλον ήταν ριζικά διαφορετικό. Σήμερα οι επιβαρύνσεις αυτές είναι εντελώς εκτός οικονομικής λογικής, πλήρως αδικαιολόγητες και άδικες και φυσικά δημιουργούν σοβαρά προβλήματα στην επιχειρηματικότητα, η απαλλαγή της οποίας από τέτοιου είδους «βαρίδια» θυμίζουμε ότι είναι από τις βασικότερες κυβερνητικές εξαγγελίες.

Ζητάμε την άμεση κατάργηση κάθε τέτοιας υπέρ τρίτων επιβάρυνσης της Περιφερειακής Τηλεόρασης.

 

4 . Απαιτήσεις Οργανισμών Διαχείρισης Πνευματικών Δικαιωμάτων

Κάθε τόσο εμφανίζονται διάφοροι Οργανισμοί Συλλογικής Διαχείρισης Πνευματικών και Συγγενικών Δικαιωμάτων πολλοί εκ των οποίων εκπροσωπούν την ίδια κατηγορία δημιουργών και προσκομίζουν διάφορα αμοιβολόγια που μόνοι τους έχουν αποφασίσει και προσδιορίσει απαιτώντας με απειλή δικαστικών διώξεων μάλιστα, ο καθένας και ένα ποσοστό επί του τζίρου των επιχειρήσεών μας! Αν όλες αυτές οι απαιτήσεις αθροιστούν θα πρέπει να δουλεύουμε μόνο για να πληρώνουμε τους ΟΣΔ! Ήδη έχουν εμφανιστεί περί τις πέντε τέτοιες οργανώσεις και ζητούν από 2,2% η κάθε μια ήτοι σύνολο μέχρι τώρα 11% (5 οργανώσεις  χ 2,2% =11%)!

Ήδη από το 2019 τόσο η ΕΕΤΕΠ όσο και άλλοι φορείς της αγοράς που αντιμετωπίζουν το ίδιο πρόβλημα, έχουμε προτείνει μια δίκαιη και λογική λύση που μπορεί να ικανοποιήσει όλους τους ενδιαφερόμενους. Η λύση αυτή είναι η δημιουργία με πρωτοβουλία του ΥΠΠΟ ενός Ενιαίου Φορέα Διαπραγμάτευσης των δικαιωμάτων χρήσης όλων των κατηγοριών δημιουργών με τα ΜΜΕ ή και με τις λοιπές κατηγορίες χρηστών και ακολούθως η διανομή των χρημάτων στους επιμέρους δημιουργούς με κριτήρια που θα συμφωνηθούν μεταξύ του Υπουργείου και των Οργανισμών.

Τονίζουμε ότι τη λύση αυτή την έχει αποδεχθεί το ΥΠΠΟ δια του υφυπουργού κ. Γιατρομανωλάκη ο οποίος έχει δεσμευτεί για την υλοποίησή της χωρίς όμως μέχρι στιγμής να έχει σημειωθεί οποιαδήποτε πρόοδος. Το ζήτημα πρέπει να αντιμετωπιστεί ΑΜΕΣΑ καθώς εντείνονται οι νομικές πιέσεις από τους Οργανισμούς αυτούς.

 

5 . Συμμετοχή στη διαφημιστική δαπάνη του Δημοσίου

Η συμμετοχή της Περιφερειακής Τηλεόρασης στα διαφημιστικά προγράμματα του Δημοσίου είναι αναντίστοιχη της εμβέλειας και της απήχησής της και υπολείπεται επίσης δραματικά του νόμιμου ορίου του Ν. 2328/95.  Για τον εξορθολογισμό, τη διαφάνεια και την αποτελεσματικότητα του όλου συστήματος της Κρατικής Διαφήμισης έχουμε υποβάλει αναλυτικές προτάσεις που μέχρι σήμερα έχουν αγνοηθεί!  Από την πρώτη ενημερωτική καμπάνια για τον κορωνοϊό η περιφερειακή Τηλεόραση, με κοντά 25% αθροιστική τηλεθέαση, (δηλαδή όσο δυο ή τρία εθνικά κανάλια μαζί) πήρε το 2% της συνολικής δαπάνης! Στη δεύτερη και Τρίτη καμπάνια αποκλείστηκε εντελώς! Το ίδιο συνέβη και με την Α’ Φάση του Προγράμματος Επικοινωνιακής Προβολής  του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0»!

Στις διάφορες διαφημιστικές καμπάνιες των φορέων του δημοσίου δεν τηρείται η υποχρέωση κατανομής του 30% στα Περιφερειακά ΜΜΕ. Οι προτάσεις μας για αλλαγή της κατάστασης αυτής δεν λαμβάνονται υπόψη!

Πρέπει να γίνει άμεση εφαρμογή του νόμου αλλά και της κοινής λογικής και την εξασφάλιση της συμμετοχής της Περιφερειακής Τηλεόρασης σε ποσοστό ανάλογο της συμβολής και της προσφοράς της τόσο στη συγκεκριμένη όσο και σε κάθε άλλη διαφημιστική δραστηριότητα του δημοσίου και των φορέων του ευρύτερου δημόσιου φορέα. Άλλωστε δεν πρόκειται περί «χαριστικής» πράξης καθώς  όλα τα διαθέσιμα στοιχεία των σχετικών έγκυρων ερευνών πιστοποιούν ότι η θεαματικότητα και η απήχηση των ενημερωτικών τηλεοπτικών σταθμών της περιφέρειας  όχι μόνο δεν υπολείπεται αλλά σε πάρα πολλές περιπτώσεις είναι κατά πολύ μεγαλύτερη των σταθμών πανελλήνιας εμβέλειας.

 

  1. Οικονομική ενίσχυση Περιφερειακών Τ/Σ

Με τον Ν4779/21 (άρθρο 50) επεκτάθηκε και για την Περιφερειακή Τηλεόραση το Πρόγραμμα Οικονομικής ενίσχυσης των ΜΜΕ που αρχικά αφορούσε μόνο τον έντυπο τύπο. Και πολύ σωστά καθώς η  Περιφερειακή Τηλεόραση όχι μόνο αποτελεί το κύριο Μέσο ενημέρωσης των πολιτών της Περιφέρειας  όπως απέδειξε και κατά την διάρκεια της πανδημίας αλλά διατηρεί και το μεγαλύτερο μέρος των θέσεων απασχόλησης στην περιφέρεια την ίδια στιγμή που αντιμετωπίζει ακόμη μεγαλύτερα οικονομικά προβλήματα από τον έντυπο τύπο.

Και φυσικά το Πρόγραμμα Ενίσχυσης δεν μπορεί να εξαντλείται στη χρηματοδότηση των οφειλών προς τον ΕΔΟΕΑΠ (που επαναλαμβάνουμε, κακώς εξ αρχής επεβλήθησαν) γιατί τότε πρόκειται για πρόγραμμα ενίσχυσης του ΕΔΟΕΑΠ και όχι των περιφερειακών ΜΜΕ! Υπό την έννοια αυτή θεωρούμε ότι το Πρόγραμμα Ενίσχυσης των περιφερειακών ΜΜΕ εκκρεμεί και πρέπει η κυβέρνηση να κινηθεί άμεσα προς αυτή την κατεύθυνση.

Ουσιαστικό μέτρο ενίσχυσης θα μπορούσε επίσης να είναι η ένταξη  των επιχειρήσεων της Ενημερωτικής Περιφερειακής Τηλεόρασης στο ΕΣΠΑ ή σε άλλα συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα για τη χρηματοδότηση αναπτυξιακών  δραστηριοτήτων όπως η τεχνολογική αναβάθμιση, η επιμόρφωση του προσωπικού, η ψηφιοποίηση των αρχείων κλπ και ακόμη η μείωση του ΦΠΑ από το υψηλότερο στο μεσαίο κλιμάκιο καθώς όπως εξηγήσαμε ήδη ο υψηλότατος ΦΠΑ, μαζί με τις λοιπές επιβαρύνσεις, λειτουργεί αποτρεπτικά για τους μικρούς διαφημιζόμενους της περιφέρειας καθώς και η επιδότηση της συνδρομής στο ΑΠΕ.

 

7 .  Σχέσεις με πάροχο Δικτύου – DIGEA

Μόνιμος «βραχνάς» για την Περιφερειακή Τηλεόραση. Από το 2014 είμαστε δέσμιοι μιας αποικιοκρατικής και λεόντειας σύμβασης που υποχρεωθήκαμε υπό την απειλή της άμεσης διακοπής του σήματος να υπογράψουμε με τη DIGEA, γεμάτη καταχρηστικούς όρους που εξασφαλίζει στη εταιρεία των εθνικών καναλιών μόνιμη και υψηλή κερδοφορία!

Έχουμε πολλές και σοβαρές αντιρρήσεις για τον τρόπο υπολογισμού του ενοικίου που καταβάλλουμε στον πάροχο δικτύου αλλά η ΕΕΤΤ δεν ικανοποιεί μέχρι σήμερα και παρά τις συνεχείς εκκλήσεις μας, το αίτημά μας να εξετάσουμε με ορκωτό ελεγκτή τα απολογιστικά οικονομικά στοιχεία της DIGEA.

H Πολιτεία και η ΕΕΤΤ έχουν διαχρονικές ευθύνες επ’ αυτού και πρέπει επιτέλους να πάψουν να καλύπτουν παράλογες, καταχρηστικές και μη ανταγωνιστικές πρακτικές. Συνοπτικά παραθέτουμε τα εξής ζητήματα ως προς το πρόβλημα αυτό:

  • Λεόντειος σύμβαση με Digea (νομοθετημένη!!) που δεν ελέγχεται
  • Έλεγχος αμοιβών της Digea από ΕΕΤΤ
  • Ποιότητα σήματος εφάμιλλο των εθνικής εμβέλειας σταθμών
  • Χάρτες συχνοτήτων – Καθορισμός
  • Εξέταση ενδεχόμενου αλλαγής παρόχου δικτύου και πιθανότητας μεταφοράς σήματος των περιφερειακών καναλιών με πάροχο την ΕΡΤ. Η DIGEA έχει δημοσίως εκφραστεί υπέρ αυτής της λύσης.

 

Κύριε Υπουργέ

Προσβλέπουμε στην βοήθειά σας στην αντιμετώπιση των προβλημάτων αυτών και περιμένουμε με ενδιαφέρον τις ενέργειές σας.

Για όλα τα θέματα που θίγονται στο παρόν Σημείωμα, αναλυτικά στοιχεία και λεπτομερείς θέσεις και προτάσεις της ΕΕΤΕΠ, περιλαμβάνονται στο ΥΠΟΜΗΜΑ που επίσης θέτουμε υπόψη σας.